Alla inlägg under september 2009

Av Ann Larsson - 29 september 2009 11:46

Äntligen har vi fixat foto som ska in i tidningen. Det ska bli fint! =)

Jag kommer att lägga in en länk till annonsen så de som vill får kika!

Av Ann Larsson - 16 september 2009 10:48

  

Stolt farfar håller i Isabelle som ligger och sover så gott!

Av Ann Larsson - 16 september 2009 10:45

  

Gumman badar i det stora badkaret=) Hon tyckte det var helt okej, hon är så gó!

Av Ann Larsson - 10 september 2009 19:45

  

Världens bästa lillasyster, det är vår Isabelle!

Av Ann Larsson - 10 september 2009 19:43

Vi bestämde oss för att köpa en syskonvagn. Det är bäst när man ska på stan och gå ut och gåGlad

Jonathan är trots allt bara 2,5 år och är inte riktigt redo att gå själv. Vi är jättenöjd med vagnen, superrlätt att svänga trots dess bredd.


Här är den bakifrån..

Vagnen  

Vagnen   Och såhär ser den ut fram =)

Av Ann Larsson - 5 september 2009 18:20

Isabelle på bb och när vi har kommit hem =) En bild på henne och storebror Jonathan.

Av Ann Larsson - 5 september 2009 17:57

Kvällen den 29 Augusti såg jag på sagan om de två tornen som varade fram till kl 00.00 Jag somnade på soffan efter filmens slut för att jag var ganska trött, den var rätt lång ändå. Jag vaknade kl 02.00 eftersom att jag hade sådan fruktansvärd mensvärk. Jag gick såklart och lade mig i sängen, men jag hade så ont i magen så jag kunde inte sova. Robert sov var hos en kompis och han hade mobilen i högsta högg i fall att bebisen skulle titta ut i natt. Vi tänkte att troligtvis får vi vänta tretton dagar över tiden som med Jonathan, men hon kom bara elva dagar efter beräknat födelsedatum.


Sedan låg jag i sängen och läste en skvallertidning eftersom att det inte gick att sova. Sedan kl 03.15 blev det blött i sängen, men bara litegrand och jag ringde direkt till Robert och sa att jag tror att vattnet har gått. Precis samtidigt han sade det kom det väldigt mycket vatten. Jag var helt säker att det var vattnet som gick. Robert kom hem med en rasande fart. Efter jag hade pratat med Robert ringde jag svärmor och svärfar. De tog en timme för de att komma. Någon måste ju ta hand om våran gullepojke =) Vi åkte in och var inne ca: tjugo i fem, på morgonen.


De satte på en ctg-kurva och allt såg bra ut, värkarna var inte så täta eller kraftiga, desamma som med Jonathan. De föreslog att jag skulle åka hem, men jag ville stanna. De kom in med en extra säng för att vi skulle få sova lite. Gick inte alls för min del. 06:30 blev värkarna allt kraftigare och det fortsatte så, jag åt trots allt frukost kl 07:30. De kollade hur öppen jag var och det var tre cm. Kl 11 kollade de igen och då var det 5 cm. Vid halv ett föreslog barnmorskan att jag skulle duscha och jag tyckte att det skulle vara skönt, jag gick in till badrummet tillsammans med Robert började klä av mig och blev stående lutade mot handfatet mådde illa, kräktes i soptunnan. Robert ringde på barnmorskan och jag sa att detta funkar inte. Vi gick till sängen igen. Kl 12:45 fick jag så kraftiga värkar som inte ville gå över, Robert ringde på barnmorskan och tur var väl det. Hon kände hur öppen jag var. Jag var nästan öppen 10 cm, samtidigt som hon sa det började jag att krysta. Lilla Isabelle var ute 12.59 Det gick snabbt i slutet. Och så underbart fin hov var vår lilla gumma!


Måste stolt säga att jag inte tog någon form av bedövning denna gång heller =)


Nu är vi bara hemma och myser med vår lilla gumma, amningen fungerar alldelens utmärkt och allt är toppen!

Presentation


Välkommen till vårt lilla krypin...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards