Alla inlägg under november 2009

Av Ann Larsson - 28 november 2009 11:48

I dag var det vaccinering och när jagsäger idag menar jag i onsdags. Jonathan hade fått en tid den 15 dec, men Theos mamma Åsa hade fått tid i onsdags. Jag chansade och gick dit, han fick vaccinera sig samtidigt! Skönt*


Jonathan tyckte inte att det var så himla roligt, grinade litegrand med det gick ändå bra. Han är en duktig grabb. Nästa tid är den 17 dec.    


  

Jonathan och Theo är i "fängelse" på bvc

Av Ann Larsson - 23 november 2009 11:10

     Jag är så stolt över min tös, hon sov från 20:40 till 08:00 utan att smaska på mammas bröst! Det var bra gjort, jag vaknade kvart i sju helt panik över att hon inte hade väckt mig, tittade ned i hårtliften och där låg hon och sussade sött. Hon somnade själv i går de tre gångerna hon sov. Har ju blivit stor lillegumman! I dag gick vi med Jonathan på dagis kl 09:20 eftersom vi sov till 08. Jonathan vaknade 06:45 med då kom han och mös med mamma en timme. Sedan gick jag och Isabelle på 1,5 h promenad, runt sjön. Pratade då med mamma och Robert som var på jobbet. Nu ska gumman äta måste kila, kramar!


Vilket underbart leende*



Man måste ju också träna i gymmet såklart!

Av Ann Larsson - 22 november 2009 16:15

Lille Isabelle ligger i babygymmet, ev fläckar kommer från kameran ;)

 

Denna helg har varit väldigt rolig. Vi har varit hos Jonny, Åsa, Theo och Saga. Sedan har även Roberts bror Tomas, Sara och Leia varit där. Det pågick god middag och spel. Det var trevligt! I förrgår blev jag jättehes och är det fortfarande måste vila rösten nu tror jag. Har varit runt och pratat med banker, jobbigt! Vi har bestämt oss för att vänta med att köpa hus*


Jonathan, Pappa och Theo och hans pappa är just nu på bio, väntar med spänning hur det har gått. Första gången på bio för gubben, Nicke Nyfiken 2 är filmen. Hoppas att de har det trevligt. Lillgumman är så snäll och fin, nyss somnade hon själv i sängen:) Hon har gjort det flera gånger,man blir så stolt! :)

Av Ann Larsson - 19 november 2009 20:42

I dag är det torsdag,

dagen började med att vi drog i väg till öppna förskolan vid 09. Där hade Jonathan skoj som vanligt, lekte, körde bil, gjorde pyssel ett pennställ. Sedan kl 12 bar det iväg till stan och vi uträttade några ärenden och Robert slutar 14:45 vi mötte upp honom på stan och gick hem tillsammans. Robert vaccinerade sig mot svinis i onsdags, men han mår hyfsat bra ändå. Jonathan fick en tid 15 decemer så jag ska försöka tidigarelägga den tiden. Det känns ju som att det är försent att vaccinera sig då.


Jag gjorde tacopizza till middag, smaskensTungan ute Grannen Liam kom förbi och lekte typ en timme, barna måste träffas mer. De hade kul tillsammans och Liam tyckte också att pizzan var god! Senare bakade jag chokladbollar tillsammans med finpojken. Han åt tre stycken och han tyckte att det var jättegott! Ska softa nu, kolla på criminal minds och ta det lungt!

Av Ann Larsson - 17 november 2009 17:15

Det har regnat hela dagen lång. Men det är iaf +5, blir det kallare så kommer snön. I dag har jag städat och städat, gud vad det är tråkigt att städa, men fint blir det=) Just nu ligger lillan i babygym och jonte kollar på tv med mamma.



Tagen på bar gärning, jo lillan har börjat suga på tummen...

 

 

   Så fort jag fotar lillan kommer såklart världens finaste pojke och vill vara med.


 

Försökt få henne att börja med napp, men det är omöjligt. Hon vill inte. Men nu tröstar hon sig själv med tummen iaf. Det är ett senare problem att ta i tu med. I morgon ska vi ta sprutan, ska gå när Jonte slutar på dagis, 13:30. Vill inte att han ska missa tid därifrån när han bara har tre dagar i veckan, han tycker att det är så himla roligt där. Vi missade öppna förskolan i måndags eftersom att vi skulle skriva faderskapsbekräftelse på stan, tog bara fem minuter, snabbt! =) Ska gå på öppna förskolan på torsdag. Nu måste jag mysa med Jonte!

Av Ann Larsson - 16 november 2009 10:49

Idag var det måndag igen. Det är regn och inget vackert väder, men det är varmt iaf. Idag tänkte vi gå och vaccinera oss mot svininfluensan, jag har beslutsångest men men. Sedan måste jag komma i håg att köpa en del saker. Jag ska lämna tillbaka lite kläder som jag har köpt. Isabelle sover gott i spjälsängen och Jonathan har det roligt på dagis. Han tycker att det är så himla skojj! I dag måste vi gå och skriva på fadersskapsbekräftelse eftersom att vi inte är gifta. Men det går snabbt, gjorde det med Jonathan också uppe i Umeå.

Av Ann Larsson - 14 november 2009 11:04

Jonathan leker med kassaapparaten, en sådan önskar han sig i julklapp.

Får se vad tomten kommer med.


 

Se så fin hatt min lille gubbe har gjort=)


   I torsdags var vi tre på öppna förskolan och pappa var på jobbet. Det var som sagt inte mycket barn där, vilket var skönt för omväxlingsskull. Jonathan lekte med olika barn körde bil etcetera.


Sedan på fredagen gick vi på stan shoppade åt lillan. Hon behöver massor av kläder, köpte strl. 68 så att hon ska kunna ha det ett tag. Seden bar det i väg till seltjärn och hälsa påhos farmor och farfar. Här är även Tomas, Sarah och lille Leia. Isabelle sover just nu, sovit gott inatt. Lillevännen hade inte kissat i blöjan i natt heller. Det börjar se riktigt bra ut, han är så himla duktig lilla vännen min. Nu ska vi slappa gå på en promenad, se sista JOHAN FALK i kväll. Såg femman igår inte mycket att hurra för, hoppas att den sista är bättre!

Av Ann Larsson - 12 november 2009 14:12






Zantos

 

Zantos, en 3 månaders collie.

 

De stannade till igår onsdag. Vi åt god mat och gick på stan.  Vi spelade Rita och gissa och det var jätteskojj. Första gången kom jag 3:a och andra gå nen kom jag 2:a. Jag hade så himla otur när jag slog med tärningen, jag vet ju att jag skulle vunnit annars* Hoppas att de kommer och besöker oss snart igen. Men vi åker till kalix till jul, det ska bli roligt!


I dag så gick jag, jonathan och Isabelle på öppna förskolan. Bilder kommer i morgon. Det var skönt för det var bara ca 12 personer där. Vanligtvis är det väl runt 50. Vi pysslade på och Jonte hade jätteroligt. Sedan gick vi på en promenad och Isabelle somnade och Jonatan somnade han också, men han sov bara 20 minuter. Han har slutat sova på dagarna. Han är en stor pojke nu. Sitter i min famn just nu och Isabelle sover. Ha det gott, kramar!

Presentation


Välkommen till vårt lilla krypin...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards