Alla inlägg under december 2009

Av Ann Larsson - 26 december 2009 22:04

I går jobbade jag natt, det gick bara bra.

Inatt är den sista natten, najs! Jag vill bara vara med familjen nu. Och hälsa på Josefin, Johan och Frida. Även Nino :)


Jag hoppas att det går bra med gumman i natt. Första natten sov hon hela natten. Andra natten vaknade hon och skulle äta 02. Tredje natten åt hon kl 05:30. Nu får man väl se, hon åt jätte mycket innan jag åkte så jag hoppas hon klarar sig till jag är hemma.

Av Ann Larsson - 25 december 2009 02:34

Nu är det andra natten och det är juldagen nu:) Det gick bra för Robert att vara med lillan hon sov hela natten:) Inge mat!


Någon som vet när mellandagsrean startar? Hoppas på måndag, jag har två nätter kvar och vill gärna gå på rean:)

Av Ann Larsson - 24 december 2009 04:14

Nu sitter jag här på jobbet och det mesta är bortgjort, om det inte händer något annat dvs* Jag undrar hur det går med Isabelle, har bett Robert att inte ringa mig för att då blir jag bara så himla orolig. Känns inte så kul att sitta här på julaftonsmorgonen, men det är ju självvalt. Jag längtar tills jag kommit hem och får sova:) Men nu är det inte så länge kvar bara 2h och 45 min, kommer att gå snabbt. Ska hämta tidningen halv fem, sedan är det dags att ronda å fixa frukost!

God natt på er!

Av Ann Larsson - 21 december 2009 10:15

Här kommer lite härliga bilder på barnen:) Jonathan är så nyfiken och kommer för det mesta när man tar kort på Isabelle. Det är bara roligt! De är så fina de små barnen. I dag är det måndag och i morgon ska vi bege oss till kalix. Det är bara en dag kvar. Men då ska jag jobba 4 nätter under jul. Men det går bra så, har tränat med flaskan till gumman:) Nu ska jag ta hand om barnen!


 

  Jag vet att hon är för liten för hoppgungan, testade bara en liten stund*

Av Ann Larsson - 17 december 2009 18:19


I dag var det dags för andra svininfluensasprutan till Jonathan. Han tyckte inte det var kul. Men han var superduktig. Vi gick till bvc -19,8. Nog kändes det!



  Lite för liten till gåstolen ;)



Här ligger hon i soffan och tittar på mamma och pappa*



 
Av Ann Larsson - 16 december 2009 13:36

      I helgen var vi i Seltjärn, vi mös och hade det bra:) Gick på en promenad och hade trevligt! God mat bjöds det på som vanligt* Det är avkoppling att vara i Seltjärn. Jag längtar snart bär det i väg till Kalix till mormor och morfar:)



Här är Isabelle och Jonathan, han klappar henne på huvudet=)



Farmors magiska famn, det är faktiskt andra gången hon somnar i famnen, en gång hos mig och en gång hos farmor.


 

Jonathan är nyfiken och kikar lite på granen.

Av Ann Larsson - 14 december 2009 10:08

I dag var det lucia på dagis och Jonathan var världens goaste pepparkaka. Pappa fick också komma de var snälla på jobbet så han fick vara med. Men Jontes kusin Theo var tyvärr sjuk i dag=( Krya på dig.


Efteråt sång så var det lussekatter, lussebulla, pepparkakor och saft. Det tyckte Jonathan var smaskens, han älskar pepparkakor. Mamma och Isabelle for och sjutsade pappa på Jobbet. Och vi åkte hem, städa till, tvätta, diska ska på stan och göra några ärenden.



Jonte är pepparkaka=)

 
 

  Här står han och sjunger*

Av Ann Larsson - 11 december 2009 11:31


Här sitter Jonathan med Theo och ska lyssna på sång



Springer av sig lite i korridoren



Dags för fika, det var gott*



 

Här dansar de förfullt efter fikat




  Sedan var det dags för tomten att komma förbi med lite julklappar=)



  Efter öppna förskolans dag passade bra med bad. Lille Saga tittade på och ville bada=) Hon fick bada sedan med sin mamma=)



Ovido - Quiz & Flashcards